Förberedelser

 

Inhouse eller Takeaway

 

Paidit kan användas för att beställa mat i resturangen (Inhouse) eller för avhämtning (Takeaway) eller båda. Du väljer själv om en maträtt ska visas på Inhouse och/eller Takeaway samt vilket pris som ska gälla för Inhouse resp. Takeaway. Meddela Paidit hur du vill göra så får du rätt länkar till Inhouse resp. Takeaway.


 

Fixa en länk på restaurangens hemsida

 

När dina gäster ska beställa med mobilen surfar de till din restaurangs hemsida och klickar vidare till Paidit. Du behöver därför lägga till en knapp som länkar till din meny hos Paidit. Om du har både Inhouse och Takeaway behöver du två knappar t.ex. BESTÄLL I RESTURANG och BESTÄLL TAKEAWAY. Länkarna är unika för din restaurang. Du får länkarna av Paidit när ditt konto skapas.

Ett annat sätt för gästerna att hitta till beställningen är att skanna en QR-kod på en skylt som du har vid bordet, i baren eller i en broschyr. QR-koden leder gästen direkt in till din meny hos Paidit. Det är olika QR-koder för Inhouse resp. Takeaway. Du får länkar och QR-koder av Paidit när ditt konto skapas.

Numera behövs ingen speciell QR-app för att skanna en QR-kod. De flesta moderna mobiler har funktionen inbyggd i mobilkameran.

Informera kunderna att de kan beställa i mobilen

 

Dina kunder måste få tydlig information om att de kan beställa i mobilen för att satsningen på Paidit Mobile Order ska bli en succé.

 

För att lyckas med Inhouse (beställning i restaurang) behöver du ställa ut skyltar på borden, som talar om för gästerna att de kan beställa genom att gå till restaurangens hemsida och klicka vidare.

 

Exempel på bordsskyltar kan du få av Paidit.

OBS! Nu kan man även ha QR-koder som inkluderar bordsnumret, då blir det ännu enklare för gästerna!

Det är också viktigt personalen tipsar gästerna om möjligheten att beställa online!