Felsökning

 

Observera att det finns två sätt att se ordrar på surfplattan:

 

  • en webbläsare t.ex. Chrome eller Safari, här ser du alla inkommande ordrar, kan skicka hämtningsmeddelade till gästen och klar-markera ordrar. Du ändrar också din meny här.

 

  • Paidit Admin-appen som du behöver om du använder bong-skrivare, här ser du alla inkommande ordrar, kan skicka hämtningsmeddelade till gästen och klar-markera ordrar. Du kan inte ändra menyn i Paidit Admin-appen

 

Man kan använda webbläsaren ELLER Paidit Admin-appen  beroende på hur man vill jobba. 

 

Du använder samma inloggningsuppgifter till webbläsaren och Paidit Admin-appen. Du får inloggningsuppfifterna av Paidit när ditt konto skapas.

I webbläsaren surfar du till

https://admin.paidit.se/

för att logga in.


 

Ordrar kommer inte ut på skrivaren

1. Stäng av och sätt på skrivaren. Vänta 10 sek. Om det inte hjälper:

 

2. Sätt plattan i flygplansläge temporärt, dvs swipa ned högst upp på skärmen, tryck på flygplanet, vänta 5 sek och tryck sedan på flygplanet igen.

 

3. Aktivera Paidit Admin-appen. Klicka upp till höger och välj testutskrift. Om testutskrift fungerar – logga ut och logga in igen. Lägg en testorder och se om skrivaren fungerar.

Om testutskrift inte fungerar – Gå till surfplattans Inställningar – Anslutning – Bluetooth och kontrollera att parkopplingen med BlueTooth Printer är aktiv. Parkoppla igen vid behov.

Testa att stänga och sätta på skrivaren.

Testa att stänga av och sätta på BlueTooth på surfplattan.

På en del surfplattor fungerar skrivaren bäst om Paidit Admin-appen är aktiv, dvs. inte ligger i bakgrunden. Testa att alltid ha Paidit Admin-appen aktiv om du har problem med utskrifter.

Om utskrift av samma order upprepas flera ggr

 

Logga ut från appen och starta om plattan och logga in igen.

Ordrar syns inte på surfplattan

 

Aktivera webbläsaren (Chrome, Safari eller liknande). Gå till sidan https://admin.paidit.se/

Om du ser inloggningbild – logga in med de uppgifter du fått av Paidit.

Om du är inloggad – klicka på fliken LEVERANS, klicka på rätt underflik t.ex. MENY, LUNCH osv.


 

Ordrar syns inte i Paidit Admin-appen

 

Växla till webbläsaren (se ovan).