Felsökning

 

Observera att det finns två appar som används på surfplattan:

 

  • en webbläsare t.ex. Chrome eller Safari, här ser du alla inkommande ordrar, kan skicka hämtningsmeddelade till gästen och klar-markera ordrar

 

  • Paidit Admin-appen som du behöver om du använder bong-skrivare, appen styr bara skrivaren och har inga andra funktioner, ordrar syns endast om något gått fel och ordrarna ligger och väntar på utskrift

 

Man kan använda webbläsaren ELLER Paidit Admin-appen ELLER båda beroende på hur man vill jobba. Vill du meddela gäster att maten kan hämtas behöver du webb-läsaren. Vill du använda bong-skrivare behövs Paidit Admin-appen.

 

Du använder samma inloggningsuppgifter till webbläsaren och Paidit Admin-appen. Du får inloggningsuppfifterna av Paidit när ditt konto skapas.

I webbläsaren surfar du till https://secure.paidit.se/admin/ för att logga in.


 

Ordrar kommer inte ut på skrivaren

 

Aktivera Paidit Admin-appen. Klicka upp till höger och välj testutskrift.

 

Om testutskrift fungerar – logga ut och logga in igen. Lägg en testorder och se om skrivaren fungerar.

 

Om testutskrift inte fungerar – Gå till surfplattans Inställningar – Anslutning – Bluetooth och kontrollera att parkopplingen med BlueTooth Printer är aktiv. Parkoppla igen vid behov.

Testa att stänga och sätta på skrivaren.

Testa att stänga av och sätta på BlueTooth på surfplattan.


 

Ordrar syns inte på surfplattan

 

Aktivera webbläsaren (Chrome, Safari eller liknande). Gå till sidan https://secure.paidit.se/admin/.

Om du ser inloggningbild – logga in med de uppgifter du fått av Paidit.

Om du är inloggad – klicka på fliken LEVERANS, klicka på rätt underflik t.ex. MENY, LUNCH osv.


 

Ordrar syns inte i Paidit Admin-appen

 

Växla till webbläsaren (se ovan). 

Paidit Admin-appen visar endast ordrar som väntar på utskrift. Så snart de skrivits ut försvinner de från vyn i Paidit Admin-appen.