Förberedelser
Ta emot och leverera beställningar
Ändra meny och öppettider
Vanliga frågor – FAQ
Felsökning
Vanliga frågor – FAQ
Sälja alkohol med Paidit
Det är inga problem att sälja alkohol Inhouse med Paidit. För Takeaway är det så klart inte aktuellt.
Ålderskontroll och nykterhetskontroll görs vid utlämning av alkoholen precis som vid manuell beställning. Ev. återbetalning görs i regel genom att kontakta Paidit.
Hur funkar Paidit med min kassa?
Paidit Mobile Order är inte kopplat till din kassa och Paidit-försäljningen matas heller inte in i kassan. Gästerna får digitala kvitton direkt från Paidit.
Betalning via Swish eller kort
Swish finns alltid som betalningsalternativ och de allra flesta gästerna betalar med Swish. Du väljer själv om du även vill kunna ta betalt med kort.
Måste jag ha Swish-nr?
De flesta restauranger använder Paidits Swish Handel-avtal. Du kan välja att istället koppla Paidit till ditt eget Swish Handel-avtal. Observera att det är den mer avancerade tjänsten Swish Handel du i så fall behöver beställa från din bank (inte den enklare Swish Företag).
Kvitto till gästen
Efter betalning får gästen ett digitalt kvitto via e-post. Du behöver alltså inte mata in Paidit-försäljningen i din kassa.
Rapportering
Varje dag får du ett komplett paket rapporter från Paidit som inkluderar dags-rapport (Z), bokföringsunderlag och bokföringsfil.